VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

A metróépítés ismét fontosabb a budapestieknél

2007-03-28
Szerző:

Másfél évre ellehetetlenítik a 2-es villamos közlekedését a 4-es metró miatt. Noha a finanszírozás és a koncepció még mindig homályos, a metróépítés folytatódik, immár a Fővám téren is. Megdöbbentően rövidlátó és káros döntés, hogy a 2-es villamos forgalmának ideiglenes vágányokon történő fenntartása helyett a villamosforgalom leállítása mellett döntöttek, a hosszú vajúdás után publikált metróbiztosi jelentés szerint.
Noha a finanszírozás és a koncepció még mindig homályos, a metróépítés folytatódik, immár a Fővám téren is. Megdöbbentően rövidlátó és káros döntés, hogy a 2-es villamos forgalmának ideiglenes vágányokon történő fenntartása helyett a villamosforgalom leállítása mellett döntöttek, a hosszú vajúdás után publikált metróbiztosi jelentés szerint. Ennek köszönhetően hivatalosan 18 hónapig a Boráros tér és a Március 15. tér közötti legforgalmasabb belvárosi szakaszán nem fog közlekedni a villamos, a kimaradó szakaszt buszokkal pótolják. A pesti rakpart ütőerét jelentő villamosvonal így csak két átszállással lesz végigutazható és ezt csak súlyosbítja, hogy az építési munkák által érintett területen a pótlóbuszok a kerülőutak, munkagépek és a torlódások miatt csak igen lassan tudnak majd haladni.

A VEKE már a dél-budai értelmetlen lezárások ellen is felemelte a szavát, akkor azonban az volt a válasz, hogy az építést másképpen nem lehetett volna megoldani. Véleményünk szerint ez akkor sem volt igaz, azonban a Fővám teret érintően korábban még épp a városvezetés dicsekedett – mint kiderült, hamisan – a villamos alsó rakpartra való terelésével, ami szerintünk a jó megoldás lenne.

Dél-Budán az elmúlt egy évben jelentősen megnehezedett a közlekedés: a Műegyetem rakpart értelmetlen – érdemi munka ugyanis hónapok óta nem folyik – lezárásával fontos közúti kapcsolat veszett el, majd a Fehérvári út lezárása a villamosokat is elzárta a Belvárostól. Az eddigi tapasztalatok is mutatták, hogy a városromboló lépésekkel a közúti zsúfoltság növekszik, többen autóznak, és a tömegközlekedők jelentős része is a dugóban ácsorgó buszokra kényszerül. Kijelenthető tehát, hogy a metróépítés az indokoltnál komolyabb károkat okoz Budapest közlekedésében.

Ezúttal a pesti belváros egyik legfontosabb villamosvonalát azzal az arcátlan indokkal kívánják ellehetetleníteni, hogy ezzel biztosítható a projekt költséghatékonysága. Miközben a beruházás költségei gátlástalan módon növekednek, és a projekt várható összköltsége már az eredetileg tervezett szint közel kétszerese – 500 milliárd forint -, elfogadhatatlan egy néhány tízmillió forintos tételre hivatkozva megbénítani legalább egy évre a Belváros déli részét. Ez a teljes beruházás költségének tízezred része! A budapestiek érdeke tehát nem számít, de eközben a munkáját eddig sem megfelelően végző projektiroda személyi jellegű ráfordításainak mértéke mintegy kétszeresére növekedett (létszámbővüléssel együtt), és a munkaszervezés hiányosságai többmilliárdnyi pluszköltséget jelentettek. A rövidlátó döntés különösen érdekes annak fényében, hogy éppen azon a téren történik mindez, ahol a kerület követeléseire hamisan hivatkozva több milliárd forintot pazarolnak el a villamos teljesen felesleges új aluljárójára.

Ezúton arra kérjük a városvezetést és a Fővárosi Közgyűlést, hogy vizsgálják felül a metróbiztos jelentésében szereplő rövidlátó döntést és határozzanak a 2-es villamos forgalmának fenntartásáról a Fővám téri építkezés idejére.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.