Megalakult a VEKE győri helyi tagszervezete | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Megalakult a VEKE győri helyi tagszervezete

2007-04-26
Szerző:

Egyesületünk második helyi tagszervezete alakult meg 2007. április 15-én Győrött. A VEKE eddigi győri tevékenységéről és a helyi tagszervezet terveiről az alábbi közleményt adtuk ki.

Mindennapos reggeli zsúfoltság - van, amikor 8-10 busz is a dugóban áll, egymás után. A Baross híd tömegközlekedés számára történő kizárólagos használatát javasoljuk., Baross híd, Győr (forrás: Dorner Lajos)

Mindennapos reggeli zsĂşfoltság – van, amikor 8-10 busz is a dugĂłban áll, egymás után. A Baross hĂ­d tömegközlekedĂ©s számára törtĂ©nĹ‘ kizárĂłlagos használatát javasoljuk., Baross hĂ­d, GyĹ‘r (forrás: Dorner Lajos)


A Városi Ă©s ElĹ‘városi KözlekedĂ©si EgyesĂĽlet (VEKE), melynek nevĂ©hez több nagy sikerű budapesti közlekedĂ©si fejlesztĂ©s kötĹ‘dik – pl. az Ă©jszakai járatok Ăşj rendszere, a 41-es villamos, a 112-es busz vonalának meghosszabbĂ­tása, a 7-es buszcsalád átszervezĂ©se stb. –, 2007. tavaszi közgyűlĂ©sĂ©n megalapĂ­totta gyĹ‘ri helyi tagszervezetĂ©t. Tagjai gyĹ‘ri Ă©s gyĹ‘ri kötĹ‘dĂ©sű szakemberek Ă©s közlekedĂ©sbarátok, akik eddig az anyaszervezeten belĂĽl vĂ©geztĂ©k tevĂ©kenysĂ©gĂĽket, most önállĂłan is kĂ©szek a nagyközönsĂ©g elĂ© állni, hogy bemutassák tervĂĽket GyĹ‘r autĂłbusz-közlekedĂ©sĂ©nek jelentĹ‘s javĂ­tására.

Az egyesĂĽlet GyĹ‘r Megyei JogĂş Város Ă–nkormányzatának megbĂ­zásábĂłl, a Kisalföld Volán Zrt. munkatársainak bevonásával 2007. januárjában tanulmányt kĂ©szĂ­tett „GyĹ‘r helyi autĂłbusz-közlekedĂ©sĂ©nek, vonal- Ă©s járatszerkezetĂ©nek felĂĽlvizsgálata” cĂ­mmel.

A tanulmány elkĂ©szĂ­tĂ©sĂ©t az tette szĂĽksĂ©gessĂ©, hogy az elmĂşlt hĂşsz Ă©vben közel egyharmadára csökkent az utasok száma, amire a válasz eddig kizárĂłlag a járatok ritkĂ­tása volt, melynek következtĂ©ben Ăşjabb Ă©s Ăşjabb utasok szálltak át autĂłba. Az „ördögi körbĹ‘l” kizárĂłlag a hálĂłzat átalakĂ­tásával lehet kilĂ©pni.

A jelenlegi hálózat legfőbb problémája, hogy egyes városrészeket az utasszámhoz képest aránytalanul sok különböző vonal szolgál ki, így a magas üzemeltetési költségek ellenére a buszok ritkán járnak és kihasználatlanok. Bizonyos vonalak egyesítésével megoldhatóvá válik a várakozási idő csökkentése szinte minden városrészben, többletköltség nélkül. A városnak vannak gyengén ellátott, illetve teljesen ellátatlan területei, melyek feltárását a jelenlegi költségkeretek között kell megoldani. Ez a hálózat teljes átalakítása nélkül elképzelhetetlen.

A javasolt hálĂłzaton szinte minden városrĂ©sz mĂ©g vasárnap este is a jelenleginĂ©l jelentĹ‘sen gyakrabban Ă©s kiszámĂ­thatĂłbban Ă©rhetĹ‘ el. TervĂĽnk Ăşj terĂĽleteket von be az autĂłbusz-közlekedĂ©sbe (pl. Nyugat-Belváros) Ă©s rendszeres, egĂ©sz napos elĂ©rĂ©st biztosĂ­t jelenleg csak idĹ‘szakosan elĂ©rhetĹ‘ helyeknek (pl. Ăšj köztemetĹ‘, ipari terĂĽletek). RĂ©gen hiányolt közvetlen összeköttetĂ©seket pĂłtol (pl. Gyárváros–Marcalváros, Szabadhegy–BelsĹ‘-Adyváros, iskolakezdĂ©skor Szabadhegy–Marcalváros).

A tanulmány az új hálózat terve mellett további lehetőségeket mutat fel a közösségi közlekedés színvonalának emelésére (pl. az utastájékoztatás, a forgalomirányítás, az autóbuszok előnyben részesítése, az üzemidő kiterjesztése, valamint a jegy- és bérletkínálat bővítése terén).

Más városok tapasztalatai alapján a szolgáltatás minőségének javítása utasszám- és bevétel-növekedést eredményez. Ezáltal a hálózat a jelenleginél gazdaságosabban üzemeltethető, így a további járatrikítások szükségtelenné válhatnak.

Mindennapos reggeli zsúfoltság - van, amikor 8-10 busz is a dugóban áll, egymás után. A Baross híd tömegközlekedés számára történő kizárólagos használatát javasoljuk., Baross híd, Győr (forrás: Dorner Lajos)

Mindennapos reggeli zsĂşfoltság – van, amikor 8-10 busz is a dugĂłban áll, egymás után. A Baross hĂ­d tömegközlekedĂ©s számára törtĂ©nĹ‘ kizárĂłlagos használatát javasoljuk., Baross hĂ­d, GyĹ‘r (forrás: Dorner Lajos)

A tanulmányt a VEKE Győri Helyi Tagszervezete jelenleg a város képviselőivel egyezteti, és rövidesen a nagyközönség elé tárja.

Az egyesület hosszabb távon is aktívan részt kíván venni a város közösségi közlekedésének fejlesztésében és népszerűsítésében, beleértve a kötöttpályás közlekedés lehetőségét is.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.