A VEKE XVI. Közgyűlése
Egyesületünk 2007. április 15-én, a budapesti Baross kocsiszínben megtartotta XVI. rendes közgyűlését. A rendezvény különlegességét a nagyszámú tagfelvétel mellett az jelentette, hogy tagságunk ekkor vette birtokába újonnan vásárolt UV-típusú villamosait. Nem mástól, mint a BKV új vezetőitől személyesen.
A BKV Zrt.-nél idén január 1-jével menedzsmentváltás történt. A BKV élén Aba Botondot Antal Attila, a Nógrád Volán volt vezérigazgatója váltotta. Az ő feladata átszervezni az elavult, pazarló struktúrájú, egyre emelkedő veszteséget produkáló vállalatot. A BKV vezetésével egyesületünk régóta igen furcsa viszonyban állt, rengetegszer illettük éles kritikával a cég és menedzsmentje tevékenységét.
Éppen ezért tagságunk nagy örömére szolgált, hogy az átszervezések közepette a BKV új menedzsmentje komoly gesztust intézett a VEKE felé: rendezvényünknek helyszínt biztosítottak a budapesti Baross kocsiszínben, s jelenlétükkel is kifejezték, szimpatizálnak egyesületünkkel, s a továbbiakban sem zárkóznak el a közös munkától.
A tavalyi felhívásra jelentkezett egyesületünk és ajánlatot adott be a 3800 és 3809-es pályaszámú UV villamos motorkocsik megvásárlására. Az ajánlatban kikötöttük, hogy csak hiánytalan, üzemképes villamos érdekel bennünket, mivel mi közlekedni szeretnénk velük, nem kiállítási tárgynak kellenek. A BKV akceptálta a kérésünket, elvégeztetett egy V1 szintű javítást a két kocsin, valamint kifejezte együttműködési szándékát a VEKE villamosainak üzemeltetése kapcsán. A hivatalos átadás-átvételre a közgyűlés keretében volt célszerű sort keríteni.
A verőfényes, áprilisi vasárnapon így a VEKE közgyűlésének első eseményeként Antal Attila köszöntötte a rekord számban megjelent tagságot, majd a BKV Zrt.-n belül zajló változásokról tartott rövid előadást.
Az összefoglaló után következett az újonnan beszerzett, patinás UV villamos adás-vételi szerződésének aláírása Antal Attila vezérigazgató, illetve dr. Gábor Marcell, a VEKE elnöke részéről. A ceremóniát a tagság hosszas tapssal nyugtázta.
A felvezetés és a szerződés megkötése után megtekintettük az immáron saját tulajdonú 3800-as és 3809-es pályaszámú villamoskocsijainkat. A VEKE hamarosan egy újabb járművel, a 6041-es pályaszámú pótkocsival szeretné bővíteni a flottát.
A BKV vezérigazgatója mellett helyettese, Somodi László is megjelent az összejövetelen, és napirend előtt, részletekbe menően számolt be a vonalhálózatot és menetrendeket illető terveikről, valamint a folyamatban lévő nagyberuházásokról.
Házigazdáink előadásainak végeztével kötetlen kérdés-feltevésre nyílt alkalom, mely alkalmat jó páran ki is használtak, s egy óra elteltével számos új információ birtokában vágtunk bele a napirend tárgyalásába.
Az estébe nyúló gyűlésen az elnökség, valamint a munkacsoport vezetők beszámolói és a szavazások után a tagfelvétel következett: az Egyesület történetében példátlanul sok, 26 új tagot vettünk fel. Ezzel összefüggésben kissé átalakítottuk a tagfelvételi eljárást annak érdekében, hogy a sok új tagjelölt és az Egyesület tagjai alaposabban megismerhessék egymást.
Utolsó napirendi pontként került sor a Győri helyi tagszervezet megalapításának közgyűlési elfogadására. A sikeresen működő Érd-Diósd helyi tagszervezet példájára létrehozott szervezeti egység 9 taggal kezdte meg működését április 15-én. A tagszervezet feladata a közeljövőben a győri közlekedési kérdések figyelemmel kisérése, szakmai kapcsolatok kialakítása, valamint bekapcsolódás a hálózatfejlesztési munkálatokba. Munkájukról hamarosan friss információk jelennek meg a VEKE honlapján.