VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

140 éves az Északi Járműjavító

2007-07-02
By
Két generáció egymás mellett, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Két generáció egymás mellett, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)


A hazai vasút legendás üzeme az Északi Jarműjavító, melyet még egy szebb korban, 1866-ban alapítottak. A Kőbányai úti helyszínen sok legendás jármű megfordult, hogy elvégezzék rajta a szükséges javításokat, helyrehozzák a baleset során megsérült mozdonyokat.

A csarnokban egymás mellett álltak a kiállított járművek, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A csarnokban egymás mellett álltak a kiállított járművek, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Jó lenne több ilyen esemény!, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Jó lenne több ilyen esemény!, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

2007. június 29-én a születésnap alkalmából nyílt napot szerveztek, melyen igen sok érdeklődő megjelent, kicsik és nagyok egyaránt.

A 9-es számú 424-es gőzmozdony, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A 9-es számú 424-es gőzmozdony, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Két generáció egymás mellett, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Két generáció egymás mellett, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A csarnokban egymás mellett álltak az elmúlt időszak nagyjai (a 009-es 424-es, a 001-es Nohab) és a jelen igáslovai is (a 2247-es papagáj V43, 007-8-as Taurus). Régi motorvonatok közül ABbmot, Árpád jelent meg az egyik oldalon.

A legendás ABBmot egy példánya állt Árpád mellett, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A legendás ABBmot egy példánya állt Árpád mellett, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A frissen felújított C50-es kisvasúti mozdony is sok érdeklődőt vonzott, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A frissen felújított C50-es kisvasúti mozdony is sok érdeklődőt vonzott, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A másik oldalon egy C50-es keskenynyomtávú mozdony kezdte a sort, majd a 200-as pályaszámú Bvhmot következett. Közvetlen mellette állt az éppen forgóvázcserén lévő 003-as BDVmot. A már említett 424-es, Nohab és Taurus után a 334-es M62-es várta a rajongókat. A 2247-es Szili, a 048-as V63-as, az 527-es V42-es, a 032-es M44-es, majd a 028-as V46-os után a javítás alatt álló 017-es Gigant zárta a sort.

Forgóvázcserén lévő BDVmot, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl ferenc)

Forgóvázcserén lévő BDVmot, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl ferenc)

A 017-es Gigant várja megújulását, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A 017-es Gigant várja megújulását, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Az M62 334-et belülről is meg lehetett csodálni, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Az M62 334-et belülről is meg lehetett csodálni, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Az udvaron igazi különlegesség fogadta a vasút szerelmeseit. Az 5-ös Stadler Flirt és a az 1-es Siemens Desiro motorvonatok fogták közre a legendás Hargitát.

Igazi csemeg várta a vasútbarátokat a külső vágányokon: az új Stadler Flirt és a kicsit régebbi Siemens Desiro között a Hargita állt méltóságteljesen, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

Igazi csemeg várta a vasútbarátokat a külső vágányokon: az új Stadler Flirt és a kicsit régebbi Siemens Desiro között a Hargita állt méltóságteljesen, Északi Járműjavító, Budapest (forrás: Friedl Ferenc)

A kiállított járművek mellett a csarnok középső részén elhelyezett kivetítőn a vasúti témájú videófilmeket vetítettek. Az Északi Járműjavítóról szóló anyag mellett többek között a nemrég csúcssebességet felállító TGV-ről is láthatott egy összeállítást a több száz megjelent vasútbarát. Jó lenne, ha máskor is sor kerülhetne ilyen rendezvényre, mert a tapasztalat szerint egyértelműen lenne rá igény a jövőben is.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *