Hazugsággyár: már Demszky Gábort is meghazudtolta a BKV
Az elmúlt napok kommunikációja a Combino-ügyben nyújtott, a menedzsment leváltását hozó hazugságsorozatot is alulmúlta a BKV részéről. Az alábbiakban a BKV elmúlt napokban tett három legsúlyosabb hazugságára szeretnénk felhívni a figyelmet.
Volt-e olyan ígéret Antal Attila kinevezésekor, hogy nem lesz járatritkítás?
„Sem én, sem a vezérigazgató ilyet soha nem mondtunk.”
(Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettes, Nap-Kelte, M1, 2007. október 4.)
„Szó sincs járatritkításról.”
(Antal Attila vezérigazgató, Index.hu, 2006. december 21., „Nem tervez járatritkításokat a BKV-vezér” c. interjú)
Volt-e olyan célkitűzése Antal Attilának, hogy nullszaldóssá teszi a közlekedési társaságot 2008-ra?
„Regőczi viszont elmondta, hogy Antal nem ígérte a nullszaldót, hanem a néhány milliárdos veszteséget tartotta elképzelhetőnek.”
(„Újabb ötletek a BKV járatok ritkítására”, Index.hu, 2007. október 1.)
„Az a célunk, hogy az első üzleti év – ez vélhetően a 2008-as évet jelenti – üzemi eredménye nullszaldós, nullszaldó körüli értékre legyen képes. Erre vonatkozóan készítettük az egész tervünket, mely kiterjed az alapvető üzleti és a támogató folyamatokra is.”
(Antal Attila vezérigazgató, a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottságának, illetve Városüzemeltetési Bizottságának közös tanácskozásán, a „Tájékoztató a BKV Zrt. középtávú stratégiai és intézkedési tervéről” c. napirend tárgyalása során, 2007. április 25., idézet a szószerinti jegyzőkönyvből)
Múlt hét szerdai (2007. szept. 26.) sajtótájékoztatóján mondott-e olyat Demszky Gábor, hogy nem lesz járatritkítás?
„Nem, semmi ilyet nem mondott, az MTI-ben hozták le ezt a hírt, de azonnal helyesbíteni kellett.”
(Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettes, Nap-Kelte, M1, 2007. október 4.)
„[Demszky] A BKV járatritkítási ötlete kapcsán leszögezte, a főváros nem tervez járatritkítást. Mint mondta, aki ezzel riogat, annak tudnia kell, hogy a BKV paraméterkönyv, illetve szerződés alapján dolgozik a fővárossal, amely elvár egy teljesítményt. „
(Az Index tudosítása, az MTI alapján, 2007. szeptember 26., „Új körút építését tervezi a főváros” címmel, helyreigazítására nem került sor. A sajtótájékoztatón egyébként számos újságíró mellett, az ügy súlyára tekintettel a VEKE vezetői is részt vettek, a főpolgármester pontosan ezt mondta.)
Ez persze még nem minden: a BKV a teljes járatritkítási csomagját hazugságokra alapozott érvrendszerrel próbálja meg a közvéleménnyel elfogadtatni.
– Nem igaz, hogy hétvégén nincs tömegközlekedés a világ nagyvárosaiban, ezért kellene a járatokat ritkítani Budapesten is.
– Nem igaz, hogy Európában mindenhol csökken a tömegközlekedés utasszáma, ezért elkerülhetetlen ez nálunk is.
– Nem igaz, hogy a BKV nem tudja a járatait rugalmasan alakítani és ezért kell elvonni a Fővárostól a Paraméterkönyv módosításának lehetőségét, egyébként törvényellenesen és a demokratikus kontrollt megszüntetve. Amikor szükséges volt, idén is két-három hét alatt tudott dönteni a fővárosi szakbizottság a menetrendek módosításáról, általában a BKV kért még a döntés után több időt a felkészüléshez.
– Nem igaz, hogy a szentendrei HÉV vonalán üresen járnak a szerelvények, Budapest egyik legkihasználtabb elővárosi vasútvonala ez, melyen még este 11-kor is jócskán vannak utasok.
A BKV hazugságainak véget kell vetni, egy közszolgáltató cég részéről elfogadhatatlan ez a magatartás. Felkérjük Demszky Gábor főpolgármestert, hogy állítsa le a BKV hazugsággyárát, ne hagyja, hogy az általa elmondottakat a BKV arcátlanul letagadja és ne hagyja, hogy a hamis érveléssel alátámasztott, szakmai hibáktól hemzsegő járatritkítási csomagot bevezesse a BKV. Aba Botondnak a 2005-ös járatritkítás a prémiumába, a Combino-ügy kapcsán a cég mellébeszélése pedig az állásába került. Itt az ideje, hogy a BKV-nál ismét súlyos következményei legyenek a közvélemény félrevezetésének és a városvezetés meghazudtolásának.