Folytatódik az ámokfutás: a Kisföldalatti ritkításáról beszél a BKV | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Folytatódik az ámokfutás: a Kisföldalatti ritkításáról beszél a BKV

2007-12-08
By

A fővárosi képviselőket veszi semmibe és megsértené a Paraméterkönyvet a közlekedési társaság, amikor a Kisföldalatti üzemkezdetének későbbre tolását és a járatok ritkítását jelentette be a BKV vezérigazgató-helyettese.


Ami ritka, az értékes – szokták mondani. A Kisföldalattira ez azonban nem igaz, a sokak által használt és kedvelt közlekedési eszköz attól nem válik „luxusmetróvá”, hogy a járatokat kiritkítják. RegÅ‘czi Miklós, a BKV többször hazugságon kapott kommunikációs vezérigazgató-helyettese azonban a szégyenletes kamuvideó miatti lebukás után szinte rögtön ezzel állt az újságírók elé, folytatva a közlekedési társaság utasellenes, járatritkítási ámokfutását.

A BKV-nak nincs joga járatritkításokhoz és a Kisföldalatti üzemidejének módosításához, ahogy nincs joga bejelenteni a reggeli üzemkezdet eltolását sem, hiszen ezek a FÅ‘városi Közgyűlés szakbizottsága és a fÅ‘polgármester hatáskörébe tartoznak, Å‘k döntenek ugyanis a BKV menetrendjeit szabályozó ParaméterkönyvrÅ‘l. RegÅ‘czi tehát hatáskörét túllépve – a járatritkítások támogatásának elmaradását hozó bizottsági ülés után néhány nappal – a fÅ‘városi képviselÅ‘knek ellenszegülve és a döntéshozókat semmibe véve vitte végig pénteki akcióját.

A VEKE ezúton utasítja vissza a BKV szándékait, melyek mostanra teljesen nyíltan a budapesti tömegközlekedés szétverésére, a járatok ritkítására és az utasoktól való megszabadulásra irányulnak. Tudjuk, hogy a BKV egyes vezetőinek utasok nélkül lenne a legkényelmesebb, várospolitikai szempontból a közlekedési társaság akciói azonban egyre megdöbbentőbbek. Elképesztő, hogy a Kisföldalatti üzemidejének csorbítását és a járatok ritkítását két nappal azután jelentik be, hogy a BKV lebukott manipulatív és hazug videófelvételével, melyben épp a Kisföldalatti ritkítását próbálták alátámasztani, csak épp az üzemkezdet előtt, feltehetően még a lezárt állomáson forgattak.

Elszabadult hajóágyúként járatja le a társaságot és a budapesti tömegközlekedést, amikor a cég vezérigazgató-helyettese „luxusmetróról” beszél és büszkén vállalja, hogy a cég ismét utasok százaitól kíván megválni – nyilván azoktól, akiknek szerinte nem jár az a „luxus”, hogy a tömegközlekedést használhassák, például hajnalban, munkába menet. Hagyó Miklós fÅ‘polgármester-helyettes a Városüzemeltetési Bizottság ülésén elÅ‘terjesztÅ‘ként még azt hangoztatta, hogy jelenleg még csak a szakmai elvek vannak kialakítás alatt és társadalmi vita folyik. A kamuvideó, majd a BKV pénteki, járatritkításról szóló bejelentése teljesen hiteltelenné tette az egyébként korábban is már csak színjátéknak tekinthetÅ‘ társadalmi vitát és Hagyó Miklós eddigi szavait is – szomorú, ha ezt a fÅ‘polgármester-helyettes nem ismeri fel. Kérjük a városvezetést, hogy ne asszisztáljon tovább a BKV utasellenes lépéseihez, a járatok ritkításához és ahogy korábban Aba Botondnak se engedték, most se hagyják, hogy a BKV az utasok kárára megszegje szerzÅ‘déses kötelezettségét, a Paraméterkönyvet.

A VEKE ezúton kéri Hagyó Miklóst, hogy vessen véget a BKV ámokfutásának, állítsa le a Kisföldalatti kiritkítására vonatkozó előkészületeket és tegyen intézkedéseket a budapesti tömegközlekedést és a BKV-t lejárató cégvezetők eltávolítása érdekében.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *