A BKV nagy erőkkel dolgozik az utasok elriasztásán
Idegölő sorbanállások a pénztáraknál – a VEKE a decemberi bérletek érvényességének meghosszabbítását kéri.
Nemhogy a sorban állás nem maradt el, de soha nem látott sorok alakultak ki a BKV pénztárai előtt. Ez nem csoda, hiszen december utolsó napján sem lehetett kapni a január elsejétől érvényes bérleteket a pénztárakban. Az új szelvények mindegyikét kézzel kell kitölteni, ez plusz idő.
A havibérletet indokolatlanul szüntették meg – a BKV hazugsága, hogy ezt az utasok kérték. Jellemző a BKV még hivatalban lévő vezetőinek hozzáértésére, hogy szerintük az utasok csak a havibérlet léte miatt váltják meg a bérletüket hó elején, és ha majd nem lesz ilyen bérlet, automatikusan megszűnnek a sorok. Ehhez képest 30 napos bérletet eddig is lehetett kapni, tehát aki akarta, eddig is megvehette máskor. A többség azonban csak fizetésnapkor tudja megvenni a bérletét, jól jelzi ezt az éves bérletek iránti csekély érdeklődés.
A BKV letette a nagyesküt, hogy január elején az összes pénztárat nyitva tartják, hosszított nyitvatartással. Ehhez képest a pénztárak kapacitását összességében kb. az egyharmadával csökkentették. A forgalmasabb metrómegállóknál akár 40-50 percet is várakozni kell, hogy bérletet lehessen venni. Az Akácfa utcai főpénztár előtt az utcán kígyózik a sor. Mivel sokan nem tudják kivárni a sort, mert munkába vagy gyerekért kell menni, és ekkora várakozásra nem készülhettek fel, bliccelésre kényszerülnek – a BKV miatt.
A BKV és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes által keresztülerőszakolt egész tarifaváltoztatási csomag alapjaiban elhibázott, előkészítetlen és elkapkodott, amennyiben szakmai oldalról nézzük a hatásait. Ugyanakkor kifejezetten jól beleillik abba a tömegközlekedés szétverését célzó intézkedéssorozatba, amelyet Hagyó Miklós hirdetett meg. A drasztikus díjemelés, az emelés ellenére bérletet vásárlók szándékos bosszantása, az éjszakai jegy bevezetése mind az utasok elriasztását célozzák. Mindezt azért, hogy a kilátásba helyezett otromba járatritkításokat és járatmegszüntetéseket az így okozott utasvesztésre hivatkozva lehessen meglépni, majd a járatmegszüntetéseket durva leépítések, tömeges járműselejtezések és telephelyeladások követhessék.
Felszólítjuk Antal Attila vezérigazgatót, hogy hosszabbítsa meg a tavaly decemberi és éves bérletek érvényességét január 8-a éjfélig, nyittassa ki az összes pénztárablakot, hogy a becsületes fizető utasok megválthassák bérletüket – a BKV szlogenje szerint úgyis csak a fizető utas számít. Hát akkor számítson is! Ne csak szavakban, de tettekben is legyen utasbarát a BKV!