VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Paraméterkönyv 2008: rombolás, visszafejlesztés, ámokfutás

2008-02-22
Szerző:

Hagyó Miklós ámokfutása a budapesti tömegközlekedés teljes szétverését jelenti. A VEKE közleménye a Paraméterkönyv átfogó értékelését tartalmazza, a részletes, járatonkénti elemzéssel rövidesen jelentkezünk.

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)


A nyilvánosságra került javaslatok szerint Budapest számos fontos buszjáratának megszüntetése fenyegeti az utasokat, a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztése szerint benyújtott 2008. évi Paraméterkönyv szerint. Ahogy a VEKE már hónapok óta felhívta rá a figyelmet: a budapesti tömegközlekedés porcelánboltjába elefántként berontó Hagyó Miklós és a BKV hazugságkampánya fenyegető veszélyt jelent a budapesti tömegközlekedésre és annak utasaira.

A BKV az elmúlt hónapokban össze-vissza hazudozott a ritkításokról és fenyegetőzött mindenki felé, aki tudott olvasni a sorok között. A közlekedési cég az elmúlt egy évben Hagyó Miklós irányítása alatt egy hitelességi válsággal küzdő, alkalmatlan menedzsment irányítása alatt vergődő, a budapestiek ellen dolgozó válsággóccá változott. A helyzet azonban még ennél is súlyosabb: a teljes városvezetés hitelessége kérdőjeleződik meg. Hogy gondolhatja bárki komolyan, hogy a tömegközlekedés fejlesztéséről és környezetvédelemről beszél, miközben a BKV vonalhálózatának teljes szétrombolásán dolgozik?

A bejelentett Paraméterkönyv minden szakmai alapot nélkülöző kontármunka, amelyhez a közlekedési szakma egyetlen hiteles képviselője sem adja és adhatja önszántából a nevét. A hazugságkampány persze folytatódik: egyetlen szó sem igaz abból a cukormázból, amellyel ezt a keserű és mérgező készítményt leöntötték. Cinikus és vérlázító fejlesztésként beállítani 40 buszjárat megszüntetését, Budapest szinte összes járatának ritkítását, a járathálózat szétszabdalását, a várakozási idők drasztikus növelését. Azok az emberek, akik eddig 10-15 percet vártak egy buszra, ezután 30-60 percet várnak majd – ha egyáltalán van olyan szerencséjük, hogy megmarad a járatuk. Ki az, aki ezt fejlesztésnek gondolja? Miért gondolja Hagyó Miklós, hogy akik használják a tömegközlekedést, nem tudnak különbséget tenni ésszerű fejlesztés és esztelen járatritkítás, járatmegszüntetés között? Miért gondolja a városvezetés, hogy bárki elhiszi, hogy a Főváros költségvetésének alig 1%-át jelentő megtakarítás miatt érdemes szétrombolni a budapesti tömegközlekedési hálózatot? Félő, hogy sokkal inkább a BKV vagyonának és a buszgarázsok ingatlanainak elkótyavetyélése a valódi cél.

A Paraméterkönyv üzenete egyértelmű: a városvezetés lenézi és bünteti azokat az embereket, akik a tömegközlekedést használják. A járatmegszüntetések, járatritkítások és a tömegközlekedés szétverésének minden mozzanata elfogadhatatlan és teljesen ellentétes az Európai Unió irányelveivel és gyakorlatával. Budapesten kívül az EU összes fővárosa fejleszti és bővíti a tömegközlekedési szolgáltatásokat – Bukarestet is beleértve.

A fővárosi képviselőké most a felelősség: mi arra kérjük őket, hogy mondjanak nemet Hagyó Miklós ámokfutására, mondjanak nemet az esztelen rombolásra, mondjanak nemet a BKV elfogadhatatlan és még érdemi megtárgyalásra sem alkalmas 2008. évi Paraméterkönyvére és mondjanak nemet arra a kioktató és hazug arroganciára, ami a BKV-t az elmúlt évben körülveszi.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.