VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Elfogadták a Paraméterkönyvet – megakadályoztuk a járatritkítást!

2008-05-28
By

A módosítási javaslataink többségét támogatták, így összességében támogatható Paraméterkönyvet fogadtak el szerdán a Fővárosban. A VEKE a szerdai napot története legsikeresebb napjának tekinti, ugyanis nem csak a budapesti tömegközlekedés szétverésére irányuló szándékot sikerült megakadályoznunk, hanem konstruktív szakmai javaslataink is beépültek a Paraméterkönyvbe. szerdai nap, a Paraméterkönyv elfogadása azonban nem kizárólag a VEKE győzelme, hanem legnagyobbrészt az utasok győzelme.

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)


A VEKE módosítási javaslatainak többségével egyetértve fogadta el a Paraméterkönyvet a Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottsága szerdán. Úgy látjuk, hogy az elfogadott Paraméterkönyv a budapesti utazóközönség érdekeit szolgálja, bevezetését ezért szakmai civil szervezetünk támogatja. Egyúttal kijelenthető: az utasok, a civil szervezetek és a kerületi érdekképviseletek példás összefogásával sikerült megakadályozni Hagyó Miklós esztelen járatritkítási programját.

A Paraméterkönyv elfogadásával lezárult egy 8 hónapja tartó vita. Csak bízni tudunk abban, hogy Hagyó Miklós és kisinasa, Regőczi Miklós, a BKV utasai ellen szövetkező város- és cégvezetők végre megtanulták: a tömegközlekedés leépítése nem megoldás sem a BKV problémáira, sem egyesek személyes anyagi problémáira, amit BKV-telephelyek kiürítésével és megszerzésével próbáltak orvosolni. Számítottunk rá, hogy a járatritkítások elleni fellépéssel sokak politikai vagy személyes gazdasági érdekét sértjük. Számítottunk az alaptalan vádaskodásokra és hazug támadásokra, Hagyó Miklósban pedig nem is kellett csalódnunk: stábja által a VEKE lejáratására több sikertelen kísérlet is történt, a különböző kitalált, csak figyelemelterelést szolgáló akciók mindmáig előkerülnek, és elő is fognak. Mi azonban kitartunk, a legkevésbé sem hátrálunk meg, nem hagyjuk magunkat megfélemlíteni. A VEKE folytatja tevékenységét a magyar városokban tömegközlekedést használók érdekeinek védelme, a hatékony és versenyképes tömegközlekedés érdekében, sértsen ez bármilyen politikai vagy gazdasági lobbiérdeket.

A VEKE a szerdai napot története legsikeresebb napjának tekinti, ugyanis nem csak a budapesti tömegközlekedés szétverésére irányuló szándékot sikerült megakadályoznunk, hanem konstruktív szakmai javaslataink is beépültek a Paraméterkönyvbe. A rákoskeresztúri járatösszekötések, a XXII. kerületi buszhálózat átalakítása, a metrószerelvények esti Deák Ferenc téri bevárásos csatlakozása 23:30-kor, a nagykörúti villamos egy órával hosszabb üzeme, a budai hegyvidéki vagy a rákospalotai járatátszervezések mind-mind hónapok vagy évek alatt kialakított és nagyrészt korábban már publikált VEKE javaslatokon nyugszanak, melyek megvalósulását ezúton is üdvözöljük.

A szerdai nap, a Paraméterkönyv elfogadása nem kizárólag a VEKE győzelme, hanem legnagyobbrészt az utasok győzelme. Egyesületünk ezúton is köszöni azoknak a szakembereknek a munkáját, akik megőrizték szakmaiságukat és közreműködtek a Paraméterkönyv végső változatának kidolgozásában. Külön köszönjük Somodi László munkáját, akit közlekedési vezérigazgató-helyettesi beosztásából példátlanul, Hagyó Miklós alantas módszereihez méltó módon távolítottak el, és aki sok hónapnyi értelmetlen vita után végre egyeztetéseket kezdett a civilekkel és az utasok érdekét helyezte előre a pénzügyi megtakarításokkal és garázseladást célzó járatritkításokkal szemben.

A VEKE által javasolt további módosítások és továbbfejlesztési lehetőségek összefoglalva és a bizottsági ülésen a javaslatokról hozott döntések megtekinthetőek ITT

Az elfogadott változtatási javaslataink alapján kialakult és elfogadott végleges Paraméterkönyvben található változtatások bemutatása viszonylatonként ITT letölthető.

A VEKE elfogadott Paraméterkönyvről szóló viszonylatonkénti elemzése, a változtatásokhoz hozzáfűzött véleményünk ITT letölthető.

A Paraméterkönyvet két ütemben vezetik be: egyes busz- és trolijáratok, a villamosok többsége, a csepeli HÉV, a gödöllői HÉV és a ráckevei HÉV már 2008. augusztus 21-től az új Paraméterkönyv szerint közlekedik. A metrók, a szentendrei HÉV, valamint az első ütemből kimaradó busz-, troli- és villamosjáratok 2008. szeptember 6-tól közlekednek az új Paraméterkönyv szerint. A Városüzemeltetési Bizottság döntött a fejlesztési sorokról is, melyek bevezetése az infrastrukturális, illetve finanszírozási feltételek megteremtését követően automatikusan megtörténik.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *