VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Elkészült a 2008. évi Paraméterkönyv új változata – a VEKE bevonásával

2008-05-26
Szerző:

A BKV azóta eltávolított közlekedési vezérigazgató-helyettesének vezetésével az április 16-i elutasítást követően a Paraméterkönyv elfogadható változatának kidolgozása kezdődött meg, melybe véleményezőként egyesületünket is bevonták.

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)


Somodi László vezérigazgató-helyettes volt az egyetlen, aki az április 16-i elutasító döntés után belátta, hogy az esztelen járatritkítás nem mehet tovább és a Városüzemeltetési Bizottság döntését végrehajtva egyeztetést kezdett a civil szervezetekkel. Nem véletlenül távolították el állásából.

A Paraméterkönyv elfogadásának fél éve tartó folyamata a várost vezető politikusokat és a BKV egyes politikai kinevezett vezetőit talán végre megtaníthatta: a tömegközlekedési szolgáltatás színvonalával nem lehet játszani. A járatritkítási tervek nem maradtak válasz nélkül.

Azon túl, hogy a VEKE sikernek tekinti a járatritkítási tervek megakadályozását, fontosnak tartjuk, hogy a végül beterjesztett Paraméterkönyv-változatot is részletesen elemezzük, bemutassuk a veke.hu olvasóinak és ahol még szükséges, megtegyük konstruktív javaslatainkat.

Az elkészült javaslatcsomag készítésekor végre nem valamiféle előre megfogalmazott megtakarítási cél, hanem az ésszerű szakmai átalakítások vezették a kidolgozókat.

A VEKE XVII. kerületi tanulmányában leírtak, a XXII. kerületi járatátalakítási csomagunk, a bel-budai buszhálózat-átszervezési tanulmányunk számos eleme megvalósul a Paraméterkönyv tervezete szerint. Szintén elfogadták a metró egységes, 23:35-ös Deák Ferenc téri üzemzárására épülő menetrendi javaslatunkat, amelyet 0:30-ig közlekedő nagykörúti villamos egészít ki. A metróvonalak az utolsó indulásban egymást bevárva indulnak el a Deák térről.

Fontos változás, hogy a VEKE legutóbbi felvetése nyomán a hálózati alapütem is megváltozott. A korábbi változatokban a metró 7-8 perces követésére épülve 15, és sajnos igen nagy számban, 30 perces járatkövetések voltak jellemzőek. A jelenlegi változat már 10 perces alapütemmel (metrók, gerincvonalak) és egy-két kivételtől eltekintve 20 percenként közlekedő kifutóvonalakkal számol.

A VEKE most is elkészítette a viszonylatonkénti elemzést, melyben látható, hogy a Paraméterkönyvet néhány kisebb észrevételtől eltekintve jelen formájában támogatjuk, elfogadását javasoljuk a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottsága számára.

A változtatások bemutatása viszonylatonként ITT letölthető.

A VEKE viszonylatonkénti elemzése, a változtatásokhoz hozzáfűzött véleményünk ITT letölthető.

A VEKE által javasolt további módosítások és továbbfejlesztési lehetőségek összefoglalva megtekinthetők ITT.

A VEKE arra kéri a Városüzemeltetési Bizottság képviselőit, hogy a Paraméterkönyvet a fenti módosítási javaslataink befogadását követően fogadja el.

Kritikusnak látjuk a tervezett bevezetési időt: a BKV mai szervezete, utastájékoztatása, járművezetői és működése véleményünk szerint augusztus 21-re nem tud átállni egy ilyen, teljesen új rendszerre. Úgy látjuk, hogy a siettett bevezetés befejezetlen megállókkal, szedett-vedett utastájékoztatással, eltévedő járművezetőkkel az egész Paraméterkönyvet árnyékolhatja be.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.