VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Boldog Születésnapot!

2008-11-28
Szerző:
HLN-324 a 79-es busz azóta jelentősen átalakult közvágóhídi végállomásán, Közvágóhíd, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

HLN-324 a 79-es busz azóta jelentősen átalakult közvágóhídi végállomásán, Közvágóhíd, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)


1983. november 29-én a BKV a(z azóta megszüntetett) Mező garázsban állományba vette a BU 88-68 forgalmi rendszámú, Ikarus 260 típusú autóbuszt.

Az 1990-es évek elején a Récsei (későbbi nevén Belváros) garázsba került.

A BKV jelentős, közel évtizedes lemaradással, a 90-es évek végén adott autóbuszainak hárombetű – három szám típusú rendszámokat. A 88-68 egészen pontosan 1999. augusztus 30-án kapott új hatósági jelzést, ettől kezdve BPO-397 rendszámmal szállította a fővárosi utasokat.

2000. július 1-én bezárták a belvárosi üzemegységet, az autóbusz ekkor Cinkotára került. Itt azonban már egy egész évet sem élt meg, ugyanis a 2001-ben leszállított alacsonypadlós Ikarus 412 autóbuszok üzembe állítása után azok közé a kocsik közé került, amelyeket leselejteztek. A BPO-397 17 éves volt, amikor 2001. június 22-én az állományból törölték.

BPO-397 (későbbi HLN-324) a 30-as vonalon, 2000-ben., Budapest (forrás: Németh Zoltán Gábor)

BPO-397 (későbbi HLN-324) a 30-as vonalon, 2000-ben., Budapest (forrás: Németh Zoltán Gábor)

BPO-397 (későbbi HLN-324) a 30-as viszonylat Baross téri végállomásán, 2000-ben., Baross tér, Budapest (forrás: Németh Zoltán Gábor)

BPO-397 (későbbi HLN-324) a 30-as viszonylat Baross téri végállomásán, 2000-ben., Baross tér, Budapest (forrás: Németh Zoltán Gábor)

Ekkor a GJSz Kft. bontási céllal megvásárolta az autóbuszt, de végül mégis a közlekedési felhasználása mellett döntöttek: kilenc másik autóbusszal együtt kisebb felújítást kapott, amelynek talán a leglátványosabb része a harmonika-ajtók lecserélése bolygóajtóra. A motort azonban nem cserélték ki az autóbuszban.

2004. tavaszán-nyarán az aktuális kocsihiány enyhítésére a BKV bérbe vette a GJSz 5 kocsiját, közte az addigra HLN-324-es rendszámot kapó buszt is.

Júniusban a buszok visszakerlütek a GJSz-hez.

2005. augusztus 31-én a GJSz Kft. (ismét) a BKV Zrt. tulajdonába került, a tíz bontásra ítélt, de mégis felújított autóbusszal együtt. Ezeket a kocsikat akkor a BKV (ismét) állományba vette, és beállította az utasforgalomba.

A HLN-324-es autóbusz tehát 2008. november 29-én kisebb megszakításokkal, de kerek 25 éve áll a budapesti közlekedés szolgálatában.

HLN-324 a 79-es busz azóta jelentősen átalakult közvágóhídi végállomásán, Közvágóhíd, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

HLN-324 a 79-es busz azóta jelentősen átalakult közvágóhídi végállomásán, Közvágóhíd, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

20 éve az utasok szolgálatában a BPO-103, Örs vezér tere, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

20 éve az utasok szolgálatában a BPO-103, Örs vezér tere, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Amikor szűk nyolc évvel korábban a BPO-103 (eredetileg GE 06-71) az utasforgalomban töltötte a huszadik születésnapját, a BKV ez alkalomra külön fel is matricázta az autóbuszt. Kevesen gondoltuk akkor, hogy ennél is díszesebb születésnapot is köszönthetünk a kék buszok világában…

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.