Megérkezett az első új metrókocsi a 2-es metró vonalára | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Megérkezett az első új metrókocsi a 2-es metró vonalára

2009-01-28
By
Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul

Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul “meztelen”. A dizájn sajnos nem egyedi, hiába akarták velünk elhitetni, Isztambulban ugyanilyen “arcú” kocsik fognak közlekedni., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)


2009. január 27-én éjjel fél 12-kor megérkezett az új metrószerelvények első két kocsija a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telephelyére.

Munkatársunk dacolva a hideggel és az esővel megörökítette az érkezés pillanatait. A lepakolás a reggeli órákban várható.

Közúton érkezik a metrószállítmány Lengyelországból., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Közúton érkezik a metrószállítmány Lengyelországból., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Tolatva kell beállni a telephelyre, ehhez a manőverhez le kell zárni az utat., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Tolatva kell beállni a telephelyre, ehhez a manőverhez le kell zárni az utat., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul

Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul “meztelen”. A dizájn sajnos nem egyedi, hiába akarták velünk elhitetni, Isztambulban ugyanilyen “arcú” kocsik fognak közlekedni., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A trélerek a lepakoláshoz várakoznak a BKV VJSZ telephelyén. Hasonló trélerből nincs sok, ezért ez a kettő sokat fog fordulni a lengyelországi gyár és Budapest között., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A trélerek a lepakoláshoz várakoznak a BKV VJSZ telephelyén. Hasonló trélerből nincs sok, ezért ez a kettő sokat fog fordulni a lengyelországi gyár és Budapest között., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A BKV 22 db 5 kocsis egyterű metrószerelvényt rendelt az Alstomtól a 2-es metró vonalára. Az elsÅ‘ szerelvény egész tavasszal a próbafutásait fogja teljesíteni az Örs vezér tere és a Pillangó utca közötti próbapályán, így várhatóan sokat lesz majd látható az utazóközönség részérÅ‘l is. Lesz idÅ‘ megszokni, hogy a jármű fehér/fekete színű. Forgalomba akkor állhat – és a többi szerelvény megérkezésének is csak akkor van értelme – ha a hatósági előírásokat teljesíti és a végleges típusengedélyt megszerzi. Erre legkorábban májusban kerülhet sor.

A kocsik félautomata üzeműek, személyzetük egy fÅ‘, így a metrókocsi-segédvezetÅ‘ munkakör végleg megszűnik a BKV-nál. Mivel azonban az új vezérlÅ‘rendszer és biztosítóberendezés csak a járművekkel együtt kerülhet beüzemelésre – a régi szerelvényeket már nem érdemes felkészíteni erre – még egy ideig, várhatóan szeptemberig még lesz segédvezetÅ‘ az új kocsikon.

A VEKE továbbra is várja a választ arra, hogy a késedelmes szállításból fakadó kötbér mikor érkezik meg a BKV számlájára, valamint arra, hogy járulékos többletköltségeket (a régi metrószerelvényeket a tervezettnél közel egy évvel tovább kell üzemeltetni) ki fogja megtéríteni.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *