VEKE
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület

Megérkezett az első új metrókocsi a 2-es metró vonalára

2009. január 28. szerda
Szerző: VEKE
Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul

Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul “meztelen”. A dizájn sajnos nem egyedi, hiába akarták velünk elhitetni, Isztambulban ugyanilyen “arcú” kocsik fognak közlekedni., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)


2009. január 27-én éjjel fél 12-kor megérkezett az új metrószerelvények első két kocsija a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telephelyére.

Munkatársunk dacolva a hideggel és az esővel megörökítette az érkezés pillanatait. A lepakolás a reggeli órákban várható.

Közúton érkezik a metrószállítmány Lengyelországból., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Közúton érkezik a metrószállítmány Lengyelországból., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Tolatva kell beállni a telephelyre, ehhez a manőverhez le kell zárni az utat., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Tolatva kell beállni a telephelyre, ehhez a manőverhez le kell zárni az utat., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul

Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Furcsa így látni egy metrókocsit, úgy, hogy alul “meztelen”. A dizájn sajnos nem egyedi, hiába akarták velünk elhitetni, Isztambulban ugyanilyen “arcú” kocsik fognak közlekedni., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A trélerek a lepakoláshoz várakoznak a BKV VJSZ telephelyén. Hasonló trélerből nincs sok, ezért ez a kettő sokat fog fordulni a lengyelországi gyár és Budapest között., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A trélerek a lepakoláshoz várakoznak a BKV VJSZ telephelyén. Hasonló trélerből nincs sok, ezért ez a kettő sokat fog fordulni a lengyelországi gyár és Budapest között., Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A BKV 22 db 5 kocsis egyterű metrószerelvényt rendelt az Alstomtól a 2-es metró vonalára. Az első szerelvény egész tavasszal a próbafutásait fogja teljesíteni az Örs vezér tere és a Pillangó utca közötti próbapályán, így várhatóan sokat lesz majd látható az utazóközönség részéről is. Lesz idő megszokni, hogy a jármű fehér/fekete színű. Forgalomba akkor állhat – és a többi szerelvény megérkezésének is csak akkor van értelme – ha a hatósági előírásokat teljesíti és a végleges típusengedélyt megszerzi. Erre legkorábban májusban kerülhet sor.

A kocsik félautomata üzeműek, személyzetük egy fő, így a metrókocsi-segédvezető munkakör végleg megszűnik a BKV-nál. Mivel azonban az új vezérlőrendszer és biztosítóberendezés csak a járművekkel együtt kerülhet beüzemelésre – a régi szerelvényeket már nem érdemes felkészíteni erre – még egy ideig, várhatóan szeptemberig még lesz segédvezető az új kocsikon.

A VEKE továbbra is várja a választ arra, hogy a késedelmes szállításból fakadó kötbér mikor érkezik meg a BKV számlájára, valamint arra, hogy járulékos többletköltségeket (a régi metrószerelvényeket a tervezettnél közel egy évvel tovább kell üzemeltetni) ki fogja megtéríteni.

Related Posts with Thumbnails


155 hozzászólás a Megérkezett az első új metrókocsi a 2-es metró vonalára cikkhez

  1. BPO-654 , dátum: 2009. február 10. kedd, 12:51

    Anno viszont mondtak olyasmit, h ezen lesz belső térfigyelő videós kamera/kamerák, hát valszeg ez most sincs így mert a képeken nem látszanak. Pedig…. .

  2. hetesbusz , dátum: 2009. február 10. kedd, 12:59

    Az átjárókat különösen nem értem. Már a volvóknál sem értettem, utoljára a 280-ban volt igazán használható. Vagyis miért ilyen szűk, hová tünik a hely. Kapaszkodó pedig semmi, vagyis magába a “csuklóba” lehet kapaszkodni.. az elég igénytelen megoldás lenne. Vagy úgy gondolták, az átjáró az legyen átjáró, és ne álljon ott meg senki?

  3. Szergely , dátum: 2009. február 10. kedd, 15:41

    Igen. Régen (értsd felújítás előtt) néha használták is.
    Most (állítólag) azért enm engedélyezi a hatóság, mert a 3. peronról a kijárat két vágány végében fekszik –> balesetveszélyes.
    Ergo úgy néz ki a helyzet, drága pénzen felújítottak egy 120 m-es peront, ötletesen befalazták a kijáratát (off: h ott is egy pékség kapjon helyet, amúgy is kevés van arrafelé..on) és ezért utasforgalomban nem lehet használni azt a vágányt.
    Pedig igen nagy haszna lenne, ugyanis a felesleges vágánykersztezések egy részét ki lehetne szűrni.
    A kiálló szerelvények mind oda érkeznének, ezzel sem tartva fel a visszainduló vonatokat.

  4. ksati , dátum: 2009. február 10. kedd, 16:17

    Az a kevés kapaszkodó (álló) – már amennyire a felvételről láttam – úgy van elhelyezve, hogy a beszálló utas nekimegy. Lehet, azért van kevés kapaszkodó, mert csúcsidőben akkora a tömeg, hogy megmoccanni sem lehet, nemhogy elesni.

  5. ksati , dátum: 2009. február 10. kedd, 16:19

    Biztos azért építettek 80m-es peronokat, hogy az állomások ne érjenek össze :)

  6. Feri BPO-255 , dátum: 2009. február 10. kedd, 19:05

    Ilyen sűrű állomáskiosztás mellett van igazság ebben XD

  7. bdenes , dátum: 2009. február 10. kedd, 19:51

    Nem teljesen értem, miért kellettek plüss ülések. A műbőr borításon legalább már messziről látszik, ha nem az igazi, az emebrt nem éri váratlan meglepetés, amikor leül.
    Egyébként, ennek a kocsik közötti átjárhatóságnak megvan a maga előnye, főleg itt nálunk: a sok koldusnak nem kell minden megállóban ki meg beszállogatni egyik kocsiból a másikba, ha végig akarja járni a vonatot.

    (Bocs a negativitásért.)

  8. mountain , dátum: 2009. február 12. csütörtök, 13:49

    http://index.hu/belfold/budapest/2009/02/12/teszteltek_befer-e_az_alagutba_az_uj_metro/

    Nekem ezzel az egésszel, csak egy problémám van!
    Mi lett volna akkor, ha a hungarocell darabok karcolódnak?
    1., Az alagutat építik át több milliárdért és kap valaki sikerdíjat az átépítésért?
    2., A szerelvényeket alakítják át és kap valaki sikerdíjat, hogy idejében észrevette az eltérést?

    Mert azt feltételezni sem merem, hogy valaki is elrontott volna valamit, ha éppenséggel nem fértek volna be a szerelvények az alagútba.

    :D DD

  9. BPO-654 , dátum: 2009. február 12. csütörtök, 14:16

    Hát igen, ez gáz…. . Mondjuk inkább a szélességgel lehetett volna probléma – az van a cikkben, h nincs gond -, de azért az gáz, h nem tudnak megadni 1-2 méretet, h ilyen széles és ilyen hosszú és ilyen magas kocsikra van szükségünk, s így leadni a megrendelést! (Ua mint a körúti vill megállók átépítése…. .).

  10. ganz_s , dátum: 2009. február 12. csütörtök, 14:21

    Sziasztok!

    Van egy nagyon érdekes jelenség ennek az új metrónak a kapcsán:
    azt valamiért sehol, semelyik média nem említi, hogy az “Alstom” metró teljes hajtásrendszere és segédüzemi energiaellátó berendezése magyar tervezésű és gyártású! A Ganz-Skoda (korábban Ganz-Transelektro) terméke, akik a budapesti, ill. debreceni Solaris trolik hajtásrendszerét is csinálták.

    Ezt vajon miért hallgatja agyon az Alstom, a BKV és a teljes média??? Ennyire szégyellnivaló, hogy kis hazánkban még képesek ilyen vilagszínvonalú terméket fejleszteni és gyártani, ami ráadásul a most éppen fókuszban lévő új metrónkba épült be???

    A cég honlapja is csak ennyit ír erről:
    http://www.skoda.cz/ganz-skoda-zrt/products/traction-systems/elektronikus-rendszerek-es-komponensek-aid1934.html

    Érthetetlen…

  11. iceberg , dátum: 2009. február 13. péntek, 18:05

    3 vagy 4 hete délután fél 5-5 fele is a harmadik vágányra állt ki egy szerelvény és ott szálltak ki az utasok. Igaz a másik két vágány is foglalt volt

  12. BPO-654 , dátum: 2009. február 15. vasárnap, 10:55

    Jó, h belinkelted!!!
    (Ugyebár felötlik az emberben, h mi a fenének kellett a csehekkel egyesülni- de valszeg ott volt a pénz).
    Én mindig is tudtam, h képesek lennénk/vagyunk metrót gyártani lsd: kisföldalatti. Na persze az sokak szerint csak villamos -oké, akkor meg azt mondom, h a Ganz már a ’70-es évek legelején képes volt alacsonypadlós villamos építésére.
    Jó kérdés, h miért nem beszélnek erről… . Meg ha már ezen berendezéseket megépítjük, akkor már “csak” egy felépítményt kellett volna építeni.

  13. Tatramen , dátum: 2009. február 16. hétfő, 15:48

    Sőt, a Ganz már az 50-es évek elején épített szovjet tervek alapján metrószerelvényt, és ha sikerült volna M2-őt az eredeti terveknek megfelelően az 50-es évek végére befejezni, Ganz-metrók jártak volna rajta!

  14. Tatramen , dátum: 2009. február 16. hétfő, 15:50

    Kíváncsi leszek, hogy mikor lesz a nagy csinadratta-bummos első utasokkal megtett útja. Meglesz-e májusban, vagy a nyár folyamán? Ugyanis én szeretnék ott lenni az első útján.

  15. daniel9 , dátum: 2009. február 18. szerda, 21:25

    “Ezt vajon miért hallgatja agyon az Alstom, a BKV és a teljes média???”

    Nagyon egyszerű: mert sajnos ma úgy tűnik szégyen, ha valami magyar…:( Mert az nem európai…
    A másik lehetséges ok: multi-mutyi. Tudod, attól veszünk, és azt nyomjuk, akitől több zsebpénzt kapunk:(
    Képzeld, ha mindenki tudná, hogy van magyar főalkatrész a szupermetróban! Még a végén eszükbe jutna az embereknek, hogy akkor miért nem magyar az egész?! És hát akkor szembe kellene nézni a ténnyel, hogy hoppá: sikeresen tönkretettünk egy újabb világhírű magyar üzemet.
    Biztos nincs itthon elég munkanélküli, ezért vesszük külföldről.

  16. Feri BPO-255 , dátum: 2009. február 18. szerda, 21:28

    Ebben sajnos igazad van :(

  17. Levi , dátum: 2009. március 29. vasárnap, 13:08

    Ahoi! Mit tudtok, folyik már a tesztelés? Mi a legújabb infó, mikortól lehet majd utazni velük?

  18. Tatramen , dátum: 2009. március 29. vasárnap, 19:00

    Én úgy tudom, mivel a futási engedélyei sincsenek még meg, ezért még a próbaútjait se kezdhette meg! Magyaros tempó, már megint.

  19. Daniel W. Mcload , dátum: 2009. március 30. hétfő, 00:07

    Láttam a múltkor a szerelvényt az Örs Vezér téri 3. peronon.
    Kedden délután fél 5 körül.

  20. Tatramen , dátum: 2009. április 1. szerda, 20:09

    A rádióban hallottam, hogy a szerelvény nem fér el az űrszelvényben (pontosabban az állomásokon): túl széles. Igaz ez?

  21. Feri BPO-255 , dátum: 2009. április 1. szerda, 20:44

    Én annyit tudok, hogy az Örsön a 3. peron elejéből szépen lecsíptek egy darabot; gondolom azért, hogy jobban elférjen.
    Ha ez a helyzet, akkor mire volt jó a korábbi hungarocelles teszt?

  22. Attus , dátum: 2009. április 1. szerda, 21:50

    Egyenesben nincs probléma, de annak a peronnak a sarka még ívben van, és ívben a kocsi az ív belső felén jobban kilóg a vágánytengelyből, mint az orosz kocsik a hungarocellel együtt.

  23. Daniel W. Mcload , dátum: 2009. április 3. péntek, 04:19

    És a pillangó utcai megálló befelé? Ott is ívben van a peron vége, nem?

  24. Sanya , dátum: 2009. április 3. péntek, 17:48

    Még mindig csak két kocsi van Budapesten?

  25. Tatramen , dátum: 2009. május 20. szerda, 10:51

    Itt tudja valaki, most mi a helyzet?

  26. bx-58-12 , dátum: 2009. május 20. szerda, 17:53

    Jó, hogy kérded. Pont ma láttam a Pillangó utcai megálló előtt (mármint az örsről nézve előtt) azon a bizonyos harmadik vágányon egy (gondolom az egyetlen) szerelvényt. Éppen állt, és nem láttam benne semmit/senkit, de mintha műanyagülések lettek volna benne. Ez elképzelhető?
    Amúgy az örsön várták egy páran, ott állt egy securitys, két bkv-s és három tizenéves.

  27. vspeedy , dátum: 2009. május 20. szerda, 20:19

    Igen, ebben a típusban alapból kárpitozott műanyag kagylóülések vannak.
    Vajon mikor jöhet a többi és állhat végre üzembe?

  28. DLala , dátum: 2009. május 20. szerda, 21:48

    Én hármat már láttam, aztán mivel még mindig kínlódnak a hatósági átvétellel, nem nézelődtem tovább. Innentől kezdve nem érdekes hány darab van itt, az az érdekes, hogy a hatóság mikor veszi át a kocsit állópróbán (eddig még ezen is megbukott) és mikor kezdheti meg a kötelező próbajáratását. Magyarán nem a mennyiségi, hanem a minőségi változások az érdekesek.

  29. Sanya , dátum: 2009. május 20. szerda, 22:37

    Közben én is láttam már teljes szerelvényt – mint itt is írták. Nem is értem mi olyan bonyolult az átvételen: ki kéne próbálni!
    Ijesztő amit írsz, de ha már most vissza kell küldeni, akkor mire a végleges ideér talán M4 (próbapálya) is lesz.

  30. DLala , dátum: 2009. május 21. csütörtök, 02:35

    A hírek arról szólnak, hogy az NKH ellenőre bement az első kocsi alá, megrángatott egy fékcsövet és a kezében maradt. Ezután végigment a teljes szerelvényen, majd az összegyűjtött huszonvalahány fékcsövet letette az asztalra azzal a kérdéssel hogy akkor ezt most mégis hogyan gondolják.
    A magyarázkodás szerint a lengyel melós még utánahúzott egy kicsit kézzel az előzőleg a francia melós által nyomatékkulccsal meghúzott alkatrészeknek, aminek menetszakadás lett a következménye.
    Nade nem csak ez az egy gond volt.
    A szerződés szerint az Alstom szállít, és amíg a hatóság nem veszi át a kocsit addig a BKV fizet kötbért az Alstomnak…
    Ezt a szerződést szeretném látni, de nagyon, főleg azt hogy ki írta alá magyar részről…

  31. BPO-654 , dátum: 2009. május 21. csütörtök, 08:22

    Akkor megint aláfeküdtünk a sz.rnak….. . (Már bocs).

  32. KápCity , dátum: 2009. május 21. csütörtök, 16:19

    Atyaúristen! XD
    Ez mekkora szánalom :’(XD —-..—- XD:’(

  33. ModalSplit , dátum: 2009. május 21. csütörtök, 18:20

    Persze, szerencsétlen lengyel melós felelős az egészért! :)

  34. Feri BPO-255 , dátum: 2009. május 21. csütörtök, 19:23

    Még a BKV fizet kötbért az Alstom-nak???
    Pedig inkább fordítva kéne, amiért késve szállítottak (hacsak az NKH keze nem volt benne a dologban).

  35. vspeedy , dátum: 2009. május 24. vasárnap, 16:20
  36. Tatramen , dátum: 2009. május 25. hétfő, 20:13

    Hát ez tényleg nem sok minden. De loegalább megy. Vajon mikor mehet le végre “a pincébe”?

  37. vspeedy , dátum: 2009. május 29. péntek, 15:28

    Nemsokára. Végre elkezdődnek a tényleges nyúzópróbák és ősztől (valszeg október) már utazhatunk is vele. Ideje volt!

  38. vspeedy , dátum: 2009. május 30. szombat, 08:42

    Ráadásul a Blikk képgalériája szerint már nemcsak a prototípus szomorkodik egyedül, több szerelvény is van már.

  39. Tatramen , dátum: 2009. május 31. vasárnap, 16:41

    Na végre! Valami biztos pont ebben az ügyben!

  40. vspeedy , dátum: 2009. július 4. szombat, 10:33

    Azt hallottam, hogy M4 szerelvényei nemsokára megérkeznek, és felmerült a gondolata, hogy ne álljanak évekig egy helyben, hogy az esti órákban M3-on járnának. Éppen ezért a jelenlegi M2-re való Alstomokat M3-on is tesztelik a tervek szerint.
    Ezek szerint M4 M3-mal egyező automatikát kap? Vagy egy vele kompatibilisat? Mert másképp M4 kocsijai csak M4-en közlekedhetnek!

  41. Feri BPO-255 , dátum: 2009. július 4. szombat, 15:18

    M3-on minden bizonnyal kétemberes módban közlekedtetnék az Alstom-okat; másképp nem lehetséges.
    M4 vezérlése teljesen automata lesz, így a vezetőfülkében ülő ember csak felügyelő lesz (kizárólag akkor vezet majd, ha valami gáz van).
    M3 ezzel szemben félautomata vezérlésű (Matra gyártmányú); M2-n ehhez hasonló lesz, de a Siemens által gyártva – így ezen a vonalon is elég lesz az egyvezetős mód.

  42. BPO-654 , dátum: 2009. július 8. szerda, 17:21

    Azt olvastam, h tegnaptól leállt a teszt, mert a metrókocsik felsővezetékrendszerével problémák vannak!
    (mondtam,h a kínaiaktól kellett volna venni – az Siemens,csak licensz; M4 topikba belinkeltem róla régebben egy képet.)

  43. vspeedy , dátum: 2009. július 8. szerda, 17:31

    “Azt olvastam, h tegnaptól leállt a teszt, mert a metrókocsik felsővezetékrendszerével problémák vannak!”

    Aztán melyik volt ez a barom állat, aki ilyet írt??? Ez úgy hangzott, mintha mondjuk anno leállt volna a Combino-teszt, mert nem jó a dízelmotorja.

  44. BPO-654 , dátum: 2009. július 8. szerda, 17:45

    index.hu

  45. BPO-654 , dátum: 2009. július 8. szerda, 17:47
  46. vspeedy , dátum: 2009. július 8. szerda, 19:44

    Még egy hozzáfűzés a 145. hsz.-hoz:

    Nem kell kínai, se Siemens. Orosz kell!!! Már az eredeti gyártónak (Metrowagonmash) is vannak világszínvonalú modern, korszerű modelljei (miközben többféle modernizációval még a 81-es sorozatot is gyártják!).

  47. Feri BPO-255 , dátum: 2009. július 8. szerda, 23:59

    Kínaiaktól?
    Na ne! :P
    Amúgy indult a tenderen egy kínai cég (CSR), de már az első körben kihullottak (a CAF-fel és az AnsaldoBreda-val együtt).

  48. Feri BPO-255 , dátum: 2009. július 9. csütörtök, 00:03

    Én is inkább az orosz technikára szavaznék :D
    A Metrowagonmash mellett van egy másik cég is, a Vagonmas (székhelye Szentpétervár), ahol készültek a kazanyi 81-553-asok és a varsói 81-572-esek.

  49. BPO-654 , dátum: 2009. július 9. csütörtök, 11:11

    Jó,de most nem az a lényeg, h orosz v kínai, hanem , h megint gond van az új metrókocsik körül!
    (Azt meg tudomásul kéne venni, h a kínaiak mindent gyártanak már szinte). És az oroszhoz meg csak annyit, h a fejlőséstörténetében biztos van ipari kémkedés v egyéb;
    pl: egy ciprusi off-shore cég importál egy használt Alstom metrót, amit vhol a nagy Oroszországban szétszednek, és megnézik h azok hogyan csinálják. Ennél egyszerűbb ha egy alstom gyári munkást megveszteget, h hozzon ki 1-2 doksit. stb.

  50. BPO-654 , dátum: 2009. július 9. csütörtök, 11:14

    Ennél még egyszerűbb a sima koppintás. Lásd: Érdekességek topik.

  51. Feri BPO-255 , dátum: 2009. július 9. csütörtök, 16:28

    Inkább a tesztelés alatt jöjjenek elő a hibák, minthogy később az egész flottát időszakosan le kelljen állítani ilyen-olyan gondok miatt.
    Nem hiányzik még egy olyan kapkodássorozat, mint amikor a Combinokat üzembe helyezték.
    A sajtó pedig hülye, ha az ilyen eseményekből szenzációt csinálnak – ennek eredménye pedig népbutítás.

  52. vspeedy , dátum: 2009. augusztus 7. péntek, 16:13

    Menekülőlétra a kocsik elejére egymilliárdért. Ezért késik azúj kocsik szállítása:

    http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=741:menekuelutvonal-egymilliardert-gondolkodik-a-bkv&catid=6:sineken&Itemid=9

  53. Feri BPO-255 , dátum: 2009. augusztus 11. kedd, 11:34

    No comment…
    Vajon a BKV vagy az Alstom a hibás-e ezért?

  54. BPO-654 , dátum: 2010. június 16. szerda, 11:44

    Már lehetett hallani ezt-azt, a lényeg, nincs minden rendben ezekkel:

    http://bkvfigyelo.hu/2010/06/15/hiba-nelkul-futja-a-tesztkoroket-az-alstom-metropolis/

  55. szkaresz , dátum: 2010. augusztus 7. szombat, 13:20

    Érdemes lenne megnézni, hogy a ROLA vonatokon nem férnének-e el a metrókocsik :)

Új hozzászólás:

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*