VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Járatsűrítéseket javaslunk a Margit híd lezárásának idejére

2009-08-11
By

A VEKE az alábbi javaslatcsomagot küldte el a mai napon Demszky Gábor főpolgármesternek, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek és Lakos Imre szakbizottsági elnöknek, közlekedési tanácsnoknak, a Margit híd lezárásának idejére bevezetendő forgalmi rendre vonatkozóan.
A VEKE értetlenül áll azelőtt, hogy a Fővárosi Közgyűlés szakbizottsága és a városvezetés mindeddig nem döntött a tömegközlekedési járatok sűrítéséről, a Paraméterkönyv ideiglenes módosításáról, miközben a híd lezárása 10 nap múlva kezdődik.

Úgy látjuk, hogy a Margit híd lezárásával jelentős átáramlás feltételezhető a Duna két partja között a hétköznapi hivatásforgalomban közlekedők részéről a személygépkocsiról a tömegközlekedésre. Ezért a tömegközlekedési járatok sűrítése szükséges, azonban nem csak a BKV értelmezésében vett csúcsidőben, reggel 6 és 8, illetve délután 15 és 17 óra között. A közlekedési szokások átrendeződésével ugyanis arra számítunk, hogy akik megtehetik, a legforgalmasabb csúcsidőt elkerülve próbálnak majd utazni, így elsősorban 8 és 10, valamint 17 és 20 óra között lehet jelentős forgalomnövekedésre számítani.

1., Javasoljuk a Margit híd egyik fontos tömegközlekedési alternatívájaként is működő kelet-nyugati, 2-es metróvonal sűrítését, elsősorban munkanap napközben, de a délutáni csúcsidőszakban és kora este is.

2., Üdvözöljük, hogy a hídfelújítás tervezésének első napjaitól kezdve hangoztatott javaslatunknak megfelelően a 4-es és 6-os villamosok a felújítás időtartama alatt is közekednek. Azonban az ideiglenes pálya által megengedett maximális, csúcsidei sűrűség (2 perces közös követés) biztosítása a szűk csúcsidőszakon kívül, munkanap napközben és kora este is indokolt. A híd közúti zárása miatt a hétvégi 5 perces követés sűrítése is szükséges.

3., Javasoljuk az Árpád hídon átvezető, és Buda északi, illetve középső területeiről a Pestre való átjutást biztosítani képes 1-es villamos sűrítését, munkanap reggel, napközben és a délutáni, kora esti időszakokban. A munkanap napközbeni és kora esti sűrítés az 1A villamos üzemidejének bővítésével is lehetséges.

4., A Margit híd autós vonzáskörzetéből a metróra és a körúti villamosokra ráhordó más vonalaknál is felülvizsgálandónak tartjuk a járatok követési idejét. Az amúgy is zsúfolt és várhatóan a híd lezárása miatt növekvő forgalmú buszjáratok (pl. 5-ös, 11-es, 22-es, 34-es, 86-os, 106-os, 139-es, 206-os) sűrítése elsősorban napközben és délután szükséges, figyelembe véve, hogy reggelente a kiadottnál nincs több forgalomképes busza a BKV-nak. A fenti intézkedések sikeréhez alapos és kiterjedt utastájékoztatás szükséges.

5., A várhatóan torlódó útszakaszokon, elsősorban a Margit híd, az Árpád híd és az Erzsébet híd térségében és a bevezetőutakon a tömegközlekedés kiterjedt előnyben részesítése, és autóbuszsávok kijelölése javasolt, az erre vonatkozó, általunk is ismert BKV-s és fővárosi kezdeményezésekkel egyetértünk és azokat támogatjuk.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *