VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Ütemes menetrend, új járatok az érdi és biatorbágyi térségben

2009-08-16
By

2009. augusztus 22-étől a Volánbusz új, ütemes menetrendet vezet be Érd és Biatorbágy környékén, valamint a Zsámbéki-medencében. A VEKE üdvözli az előremutató változásokat.

, Budai út, Érd (forrás: VEKE)

, Budai út, Érd (forrás: VEKE)


A jelenleg is közlekedő viszonylatok mellett új járatokat is indítanak, melyek révén eddig ellátatlan területek is bekapcsolódhatnak a hálózatba, és javul az egyes települések közötti kapcsolat is.

Az ütemes menetrend révén könnyebb lesz megjegyezni az indulási időpontokat, hiszen az alapjáratok jelentős része ezentúl minden nap, minden órában ugyanakkor indul a végállomásokról, illetve érkezik a megállókba. Úgynevezett átszállópontokat is létrehoznak, amelyek révén tervezhetőbbé válik az átszállás egyik buszjáratról a másikra. Ezek mellett azonban nemcsak a különböző helyeken közlekedő autóbuszok utasaira gondoltak a menetrend tervezésekor, hanem a vonattal utazókra is. Az ígéretek szerint a vasúti szerelvények érkezéséhez igazítják a buszok indítását.

A Volánbusz Zrt. által kiadott ismertető szerint az alábbi változásokra lehet tehát számítani augusztus 22-étől:

Érd térségében:

A Diósdon, illetve Érd-Parkvároson át közlekedő buszok 30 perces sűrűséggel fognak közlekedni, melyeket a csúcsidőszakokban többletjáratok egészítik ki. Százhalombattára és Pusztazámorra óránként fognak buszok indulni az Etele térről.

Talán végre a vonatokhoz igazítják a buszmenetrendet, Autóbusz pályaudvar, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Talán végre a vonatokhoz igazítják a buszmenetrendet, Autóbusz pályaudvar, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Az alábbi új járatok indulnak:

A 725-ös járat Diósd és az Etele tér között fog járni, csak hétköznap a reggeli és délutáni csúcsidőszakban az alábbi útvonalon: Diósd, Búzavirág utca – Homokbánya út – Balatoni út (a 13-astól eltérően nem a Csapágygyár felé megy) – 7-es főút – Egérút – Budapest, Kelenföldi pu.

A 732-es járat révén Érd M7-es autópálya feletti területéről (Felső-Parkvárosból) közvetlen eljutást biztosítanak Budapest felé az alábbi útvonalon: Budapest, Kelenföldi pu. – Érd, Bem tér – Érd, Iparos u. – Érd, Bem tér.

A 755-ös járat, ami korábban Érd, Bem tér és Törökbálint között közlekedett, ezentúl meghosszabbított útvonalon, az érdi buszpályaudvarig fog közlekedni. Így biztosított lesz az átszállásmentes kapcsolat a két település között.

A 758-as járat harántirányú kapcsolatot teremt Budatétény és Budakeszi között az alábbi útvonalon: Budatétény vasútállomás (Campona) – Párhuzamos u. – Barackos út. – Angeli u. – Diósd, Szabadság út – Törökbálint, Diósdi út – Pannon – Kápolna u. – Bartók Béla u. – Téglagyár (272-es útvonal)- Tó u. – Tetra Pak – Budakeszi, Budaörsi út- Budakeszi, BKV-végállomás – Budakeszi, Honfoglalás sétány. A járatokat a Budatétény vasúti megállóba érkező vonatok érkezéséhez igazítják. Egyelőre csak munkanapokon közlekedik. Diósd külső részén azonban nincsenek új megállók. Idővel célszerű lenne ezeket pótolni, hogy a feltáró jelleg jobban érvényesülhessen. Javasoljuk továbbá a 13-as vonalcsoport menetrendjét hozzáigazítani az új járatokhoz.

Érden, a Bem téren a helyi járatokhoz és a törökbálinti helyközi buszhoz biztosítanak majd átszállási lehetőséget. Az ígéretek szerint Érd alsó vasútállomásra és Érd felső vasúti megállóhelyre érkező vonatokhoz igazítják a buszok indítását.

Százhalombattán úgy módosítják a menetrendet, hogy gyakorlatilag az összes vonathoz lesz majd csatlakozás.

Százhalombattán is a vonatokhoz igazítják a menetrendet, Vasútállomás, Százhalombatta (forrás: Friedl Ferenc)

Százhalombattán is a vonatokhoz igazítják a menetrendet, Vasútállomás, Százhalombatta (forrás: Friedl Ferenc)

Biatorbágy környékén:

Etyekre és Biatorbágyra az elmúlt években sokan költöztek ki a fővárosból, azonban nagy részük továbbra is Budapesten dolgozik, tanul, ez által az utazási igény megnövekedett a települések között. Ennek figyelembevételével az egyéni közlekedéssel szembeni versenyképesség növelése érdekében új, zónázó rendszerű közlekedés kerül kialakításra

Új járatok indulnak:

763-as számmal az etyeki autóbuszok csúcsidőszakban részben gyorsjáratként közlekednek majd.

A 760-as jelzésű járat Bicske – Etyek – Biatorbágy – Budapest, Kelenföldi pu. útvonalon indul, csatlakozást biztosítva a Bicskére érkező vonatokhoz.

Ezen kívül több járat indul Etyek, Botpusztára, és növelik a Biatorbágyon át Sóskútra közlekedő buszok számát is

Zsámbéki medence:

Perbál és Páty felé 30 perces ütemes menetrend szerint fognak közlekedni a buszok, amit csúcsidőszakban további tehermentesítő járatokkal egészítenek ki. Zsámbékon alakítanak ki átszállási pontot, ahol a környező településekre induló járatokra lehet majd átszállni. Budakeszin lehetőség lesz a Budaörsöt érintő buszokra átszállni, továbbá elérhető lesz a már említett új 758-as járat. A bicskei vasútállomást érintő viszonylatok esetében pedig hozzáigazítják a vasúti menetrendhez az autóbuszok érkezését, indulását.

Az érdi Kálvin téren is több busz áll meg ezentúl, Kálvin tér, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Az érdi Kálvin téren is több busz áll meg ezentúl, Kálvin tér, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Egyesületünk és az Érd-Diósd helyi tagszervezete is régóta szorgalmazza a helyközi autóbusz-közlekedésben a vasúti menetrendhez való igazodást, a ráhordó jellegű, nem a vasúttal párhuzamos, azzal versenyző, hanem annak kiegészítéseként kialakított hálózatot, valamint a kiszámítható, ütemes menetrendet. Fontosnak tartjuk a haránt irányú járatok elindítását is, mivel így megszűnik az a lehetetlen állapot, hogy szomszédos településeket csak óriási kerülővel és a főváros érintésével lehessen elérni közösségi közlekedési eszközökkel. Bízunk benne, hogy az augusztustól életbe menetrendi változások új utasokat vonzanak a közösségi közlekedésbe, és a rendszer sikere további térségek számára is példaként szolgál a jövőben.

Az új járatok menetrendje és a vonalhálózat térképe letölthető itt.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *