Kúszóváltó használatát javasolja a VEKE a 4-6-os vágányzár idejére | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Kúszóváltó használatát javasolja a VEKE a 4-6-os vágányzár idejére

2010-05-27
Szerző:

JĂşnius elsĹ‘ hĂ©tvĂ©gĂ©jĂ©n a Margit hĂ­di “oldalváltás” miatt vágányzár lesz a nagykörĂşti villamosok vonalán, a BKV azonban a korábbi nyomásra megvásárolt kĂşszĂłváltĂłt nem használná Ă©s csak az Oktogonig közlekedtetnĂ© a villamosokat.

A kúszóváltó-telepítés - a francia példában szükséges részleges peronbontással együtt is - kb. 8 órát vett igénybe. (forrás: Vitézy Dávid)

A kĂşszĂłváltĂł-telepĂ­tĂ©s – a francia pĂ©ldában szĂĽksĂ©ges rĂ©szleges peronbontással egyĂĽtt is – kb. 8 Ăłrát vett igĂ©nybe. (forrás: VitĂ©zy Dávid)


A VEKE a Jászai Mari térnél kúszóváltó telepítését, és az ideiglenes forgalmi rend módosítását kezdeményezte, melynek érdekében az alábbi levéllel fordultunk Kerényi László Sándorhoz, a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályának vezetőjéhez, illetve Mihálszky Gáborhoz és Takács Péterhez, a BKV Zrt. közlekedési, illetve műszaki vezérigazgató-helyetteseihez.

Kúszóváltó Montpellierben., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)

Kúszóváltó Montpellierben., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)

A kúszóváltó-telepítés - a francia példában szükséges részleges peronbontással együtt is - kb. 8 órát vett igénybe. (forrás: Vitézy Dávid)

A kĂşszĂłváltĂł-telepĂ­tĂ©s – a francia pĂ©ldában szĂĽksĂ©ges rĂ©szleges peronbontással egyĂĽtt is – kb. 8 Ăłrát vett igĂ©nybe. (forrás: VitĂ©zy Dávid)

A kúszóváltót itt egy rövid vágányzár során használták, melynek során egy rövid szakaszon a villamosok az egyik vágányon közlekedtek mindkét irányban., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)

A kúszóváltót itt egy rövid vágányzár során használták, melynek során egy rövid szakaszon a villamosok az egyik vágányon közlekedtek mindkét irányban., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)

Bár a Combinókat féltik tőle, mint a képen is látható, a kúszóváltót korszerű, alacsonypadlós villamosok is tudják használni., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)

Bár a Combinókat féltik tőle, mint a képen is látható, a kúszóváltót korszerű, alacsonypadlós villamosok is tudják használni., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)

Tisztelt Ügyosztályvezető Úr!

Tisztelt Vezérigazgató-helyettes Urak!

EgyesĂĽletĂĽnk az elmĂşlt Ă©vekben számos alkalommal tett kifogást a BKV kötöttpályás hálĂłzatán zajlĂł vágányzárak lebonyolĂ­tásának rendje kapcsán, Ă©s több más mellett javasoltuk a Nyugat-EurĂłpában elterjedt, Ăşn. “kĂşszĂłváltĂłk” beszerzĂ©sĂ©t is.

A vágányzárakat megelőzően néhány óra alatt az épített vágányzónára rátelepíthető ideiglenes vágánykapcsolat segítségével biztosítható, hogy bármilyen lezárás esetén a villamosközlekedés csak a lehető legrövidebb szakaszon szüneteljen, vagy ha a lezárás csak az egyik vágányt érinti, a villamosok mindkét irányban egy rövid szakaszon az egyik vágányon közlekedve kerüljék ki azt.

Az elmĂşlt Ă©vek felvetĂ©sei nyomán a BKV nemrĂ©giben kĂşszĂłváltĂłk beszerzĂ©se mellett döntött, melyek informáciĂłnk szerint beszerzĂ©sĂĽk Ăłta felhasználatlanul állnak a BKV Zrt. egyik telephelyĂ©n. EgyesĂĽletĂĽnk több alkalommal Ă©s több fĂłrumon jelezte már, hogy a megvásárolt eszközöket illene felhasználni – Ă­gy pĂ©ldául a pĂĽnkösdi háromnapos hĂ©tvĂ©gĂ©n lezajlott 2-es villamos vágányzárnál is elkerĂĽlhetĹ‘ lett volna a belvárosi, busszal nehezen pĂłtolhatĂł szakaszon a villamosközlekedĂ©s szĂĽneteltetĂ©se kĂşszĂłváltĂł telepĂ­tĂ©sĂ©vel. (A CET-Közraktárak beruházásnál Ă©pĂĽlĹ‘ ĂştátjárĂł miatt a Jászai Mari tĂ©r Ă©s a Boráros tĂ©r között szĂĽnetelt a villamosközlekedĂ©s.)

Egyesületünk már korábban felvetette, hogy az ősszel esedékes Fehérvári úti vágányzárak során a kúszóváltókat a BKV használja és a buszos pótlás helyett próbálja a villamosközlekedés lehető leghosszabb szakaszon történő fenntartásával megoldani a forgalmi rendet.

Jelen levelĂĽnkkel azĂ©rt fordulunk Ă–nökhoz, hogy a jĂşnius elsĹ‘ hĂ©tvĂ©gĂ©jĂ©n, a Margit hĂ­di munkálatok oldalváltása miatt esedĂ©kes vágányzár kapcsán tegyĂĽnk javaslatot a kĂşszĂłváltĂłk használatára, mely javaslat – Ă©rdemi indoklás nĂ©lkĂĽl – eddig nem nyert elfogadást.

Az általunk ismert tervek szerint a 4-6-os villamosok jĂşnius 4. Ă©s 6. között dĂ©l-budai vĂ©gállomásaik Ă©s az Oktogon között közlekednĂ©nek, mĂ­g a Moszkva tĂ©r – Oktogon közötti szakaszon pĂłtlĂłbuszok helyettesĂ­tenĂ©k a villamosközlekedĂ©st. EzĂşton kezdemĂ©nyezzĂĽk, hogy a Jászai Mari tĂ©rnĂ©l kĂşszĂłváltĂł telepĂ­tĂ©sĂ©vel alakĂ­tsák ki az ideiglenes villamosvĂ©gállomást, ezzel biztosĂ­tva, hogy a villamosok dĂ©l-budai vĂ©gállomásuktĂłl a Margit hĂ­d pesti hĂ­dfĹ‘jĂ©ig közlekedhessenek. A kĂ©t megállĂłval hosszabb villamosĂĽzem fontos kapcsolatokat biztosĂ­t: megmarad a kapcsolat a villamosvonal Ă©s a Nyugati pályaudvar, illetve az ott találhatĂł metróállomás, továbbá a nagyykörĂşti vonalak Ă©s a 2-es villamos, illetve a Jászai Mari tĂ©ri trolivonalak között is. A villamosközlekedĂ©s Jászai Mari tĂ©rig törtĂ©nĹ‘ fenntartását indokolja az is, hogy Ă©pp ezen a hĂ©tvĂ©gĂ©n a FĹ‘városi Ă–nkormányzat szervezĂ©sĂ©ben a Margitszigeten a “Szigeti sportvarázs” elnevezĂ©sű rendezvĂ©ny is megrendezĂ©sre kerĂĽl, a NagykörĂşt felĹ‘l a Margitsziget megközelĂ­tĂ©se az Oktogonnál törtĂ©nĹ‘ átszállással azonban mĂ©g a jelenleginĂ©l is nehĂ©zkĂ©sebbĂ© válna. Az intĂ©zkedĂ©ssel egyĂ©bkĂ©nt a felhasználandĂł pĂłtlĂłbuszok száma Ă©s Ă­gy a pĂłtlás költsĂ©ge is csökkenthetĹ‘.

Szíves intézkedésükben bízva, üdvözlettel:

Vitézy Dávid

munkacsoport-vezető

Közlekedésfejlesztés munkacsoport

Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.