VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Válaszolt a BKV: a VEKE-levél után már kúszóváltót használnának

2010-05-28
Szerző:

A VEKE csütörtöki levelére a BKV rögtön két választ is küldött, melyekben a korábbi tervek felülvizsgálatát és a kúszóváltók alkalmazását ígérték.

Kúszóváltó Montpellierben., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)

Kúszóváltó Montpellierben., Montpellier (forrás: Vitézy Dávid)


A VEKE a Jászai Mari térnél kúszóváltó telepítését, és a június első hétvégéjére tervezett nagykörúti vágányzár ideiglenes forgalmi rendjének módosítását kezdeményezte, melynek érdekében Vitézy Dávid munkacsoport-vezető levélben fordult Kerényi László Sándorhoz, a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályának vezetőjéhez, illetve Mihálszky Gáborhoz és Takács Péterhez, a BKV Zrt. közlekedési, illetve műszaki vezérigazgató-helyetteseihez.

A kúszóváltó-telepítés - a francia példában szükséges részleges peronbontással együtt is - kb. 8 órát vett igénybe. (forrás: Vitézy Dávid)

A kúszóváltó-telepítés – a francia példában szükséges részleges peronbontással együtt is – kb. 8 órát vett igénybe. (forrás: Vitézy Dávid)

Kúszóváltó Innsbruckban., Innsbruck (forrás: Németh Zoltán Gábor)

Kúszóváltó Innsbruckban., Innsbruck (forrás: Németh Zoltán Gábor)

A válasz hamar megérkezett. A BKV közlekedési szakterületéről Tarsoly András főosztályvezető levelében a következőket írja:

A jövő hétvégi Margit hídi vágányzár tervezését holnap újrakezdjük, mivel a kúszóváltó segítségével tudjuk majd a villamosokat visszafordítani. Így a villamosok a tervezés alapján a Jászai Mari térig közlekedhetnek, míg a pótló autóbuszok a Nyugati pályaudvarig.

Takács Péter, a BKV Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettesétől is levelet kaptunk:

A kúszóváltó használatát maximálisan támogatjuk. Pénteken Száva kocsiszínben „próba beépítést, használatot” tartunk a gördülékeny kezelés érdekében. A Jászai Mari téren ma tartunk egy felmérést a beépíthetőség körülményeiről, ezt követően a szükséges egyeztetések után a beépítést megszervezzük.

Reméljük, a “szükséges egyeztetések” sikerrel járnak és a kúszóváltók használata a jövőben a rövidebb és hosszabb vágányzárak idején egyaránt gyakorlattá válnak, a 4-6-os villamosok június eleji vágányzáránál pedig az Oktogon helyett valóban a Jászai Mari térig közlekednek majd a villamosok Dél-Buda felől, ezzel jelentősen csökkentve a pótlás okozta kellemetlenségeket.

A további fejleményekről beszámolunk.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.