VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

100 éves a Chemnitz-Penig buszvonal

2010-07-31
Szerző:

Látványos felvonulással ünnepelték nemrég Németországban a Chemnitz és Penig városa között 100 éve megindult autóbuszvonalat. A megemlékezésen fő szerepet játszottak a német veterán Ikarus buszok, ismerkedjünk meg velük!

A mai is fennálló autóbuszvonal 2010. július 24.-én egy napra múzeumbusz vonallá változott, a két város közötti összeköttetést a 20 percenként induló nosztalgiabuszok adták. Andreas Leipolt Penig városában táborozott le, és várta, hogy elhaladjon a menet.

Egy IFA H3B Penig vasútállomáson várja az utasokat. (forrás: Andreas Leipoldt)

Egy IFA H3B Penig vasútállomáson várja az utasokat. (forrás: Andreas Leipoldt)

Szép festésű pótkocsis H6-os a Piactér előtt nem sokkal. Összesen négy ilyen impozáns szerelvény is részt vett a felvonuláson… (forrás: Andreas Leipoldt)

Szép festésű pótkocsis H6-os a Piactér előtt nem sokkal. Összesen négy ilyen impozáns szerelvény is részt vett a felvonuláson… (forrás: Andreas Leipoldt)

Köztük ez a bordó színű Altenburgból. (forrás: Andreas Leipoldt)

Köztük ez a bordó színű Altenburgból. (forrás: Andreas Leipoldt)

Mittweidából érkezett az ünnepségre ez az 1962-es gyártású faros Ikarus, melyet a 90-es évek közepén újítottak fel gyártáskori állapotúra. (forrás: Andreas Leipoldt)

Mittweidából érkezett az ünnepségre ez az 1962-es gyártású faros Ikarus, melyet a 90-es évek közepén újítottak fel gyártáskori állapotúra. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ez a faros, 1969-ben került a keletnémet hadsereghez, onnan 10 év szolgálat után kalandos úton került jelenlegi tulajdonosához. A gyönyörűen felújított jármű 2007-ben a tatai busztalálkozó sztárja volt. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ez a faros, 1969-ben került a keletnémet hadsereghez, onnan 10 év szolgálat után kalandos úton került jelenlegi tulajdonosához. A gyönyörűen felújított jármű 2007-ben a tatai busztalálkozó sztárja volt. (forrás: Andreas Leipoldt)

A drezdai közlekedési cég szép Ikarus 66-osa eredetileg Halle számára készült 1972-ben. (forrás: Andreas Leipoldt)

A drezdai közlekedési cég szép Ikarus 66-osa eredetileg Halle számára készült 1972-ben. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ilyet is ritkán lát az ember: légkondis faros Ikarus. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ilyet is ritkán lát az ember: légkondis faros Ikarus. (forrás: Andreas Leipoldt)

Sajnos ilyet is ritkán: működőképes Ikarus 630-as, korhű iránytáblával. (forrás: Andreas Leipoldt)

Sajnos ilyet is ritkán: működőképes Ikarus 630-as, korhű iránytáblával. (forrás: Andreas Leipoldt)

A cottbusiak 1989-es Ikarus 280.03-asa. A füst a nosztalgiajárműveknél megszokott, a napi közlekedésben inkább zavaró. (forrás: Andreas Leipoldt)

A cottbusiak 1989-es Ikarus 280.03-asa. A füst a nosztalgiajárműveknél megszokott, a napi közlekedésben inkább zavaró. (forrás: Andreas Leipoldt)

Kifejezetten az NDK számára készültek a 2-2-0 ajtóelrendezésű Ikarus 260.43-asok, itt egy erfurti példányt látunk éppen.  (forrás: Andreas Leipoldt)

Kifejezetten az NDK számára készültek a 2-2-0 ajtóelrendezésű Ikarus 260.43-asok, itt egy erfurti példányt látunk éppen. (forrás: Andreas Leipoldt)

A helyi, chemnitzi erőket képviselte ez a 280-as, amely az utolsó Ikarusok egyikeként érkezett az NDK-ba 1990-ben.  (forrás: Andreas Leipoldt)

A helyi, chemnitzi erőket képviselte ez a 280-as, amely az utolsó Ikarusok egyikeként érkezett az NDK-ba 1990-ben. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ez a 260.02-es két év berlini szolgálat után, 1990-ben került át jelenlegi helyére, Drezdába. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ez a 260.02-es két év berlini szolgálat után, 1990-ben került át jelenlegi helyére, Drezdába. (forrás: Andreas Leipoldt)

Magántulajdonú Ikarus 255-ös Thüringiából. (forrás: Andreas Leipoldt)

Magántulajdonú Ikarus 255-ös Thüringiából. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ez a szépen felújított 1987-es gyártású Ikarus 1992 és 2005 között a Hajdú Volánnál szolgált, CCH-913-as rendszámmal. (forrás: Andreas Leipoldt)

Ez a szépen felújított 1987-es gyártású Ikarus 1992 és 2005 között a Hajdú Volánnál szolgált, CCH-913-as rendszámmal. (forrás: Andreas Leipoldt)

Végignézve az ünnepségen készült képeket, megdöbbentő, hogy mekkora kultusza van az Ikarus buszoknak az egykori NDK területén, sok típusból még idehaza is csak egy-két felújított példány található (IK 311, 66, 620), míg odakint egy egész flottányi. Kellemetlen az is, hogy a Németországban már veteránnak számító 200-as Ikarus család idehaza még mindig a helyi és helyközi közlekedés alapját jelenti.

Istvánfi Péter

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.