A hannoveri TW 2000-esek problémái
2003-ban a hannoveri Stadtbahn-hálózat egyik TW 2000/2500 típusú kocsijának tengelycsapágya túlmelegedett, megrongálódott, emiatt pedig a jármű kisiklott. A járműveket egy konzorcium gyártotta, a konkrét alkatrészt, csakúgy, mint az egész forgóvázat, a Siemens szállította.
Az esemény nyomán a helyi közlekedési vállalat, az Üstra megvizsgálta a többi, hasonló típusú
Már novemberben megkezdték a forgóvázak hőmérőkkel való felszerelését. Az így javított kocsikat már nem kell napközben a forgalomból kivonni, így december elejére a 4-es és 11-es vonalakon helyreállt a normál közlekedés, mára pedig a teljes hálózaton az eredeti menetrend szerint zajlik a forgalom. Az automatikus hőmérséklet-ellenőrző figyelmezteti a járművezetőt túlhevülés esetén, így a károsodás elkerülhető. Mindettől függetlenül a Siemens egy olyan megoldáson dolgozik, amivel a probléma véglegesen kiküszöbölhető lenne. Mindaddig azonban, amíg ez meg nem oldódik, az Üstra egészen biztosan nem értékesít több TW 6000-es járművet, így Budapest sem vásárolhat egyelőre újabbakat. Forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN, 2/2005, 38-39. oldal.