Folytatódik az ámokfutás: a Kisföldalatti ritkÃtásáról beszél a BKV
A fÅ‘városi képviselÅ‘ket veszi semmibe és megsértené a Paraméterkönyvet a közlekedési társaság, amikor a Kisföldalatti üzemkezdetének késÅ‘bbre tolását és a járatok ritkÃtását jelentette be a BKV vezérigazgató-helyettese.
Ami ritka, az értékes – szokták mondani. A Kisföldalattira ez azonban nem igaz, a sokak által használt és kedvelt közlekedési eszköz attól nem válik „luxusmetróvá”, hogy a járatokat kiritkÃtják. RegÅ‘czi Miklós, a BKV többször hazugságon kapott kommunikációs vezérigazgató-helyettese azonban a szégyenletes kamuvideó miatti lebukás után szinte rögtön ezzel állt az újságÃrók elé, folytatva a közlekedési társaság utasellenes, járatritkÃtási ámokfutását.
A BKV-nak nincs joga járatritkÃtásokhoz és a Kisföldalatti üzemidejének módosÃtásához, ahogy nincs joga bejelenteni a reggeli üzemkezdet eltolását sem, hiszen ezek a FÅ‘városi Közgyűlés szakbizottsága és a fÅ‘polgármester hatáskörébe tartoznak, Å‘k döntenek ugyanis a BKV menetrendjeit szabályozó ParaméterkönyvrÅ‘l. RegÅ‘czi tehát hatáskörét túllépve – a járatritkÃtások támogatásának elmaradását hozó bizottsági ülés után néhány nappal – a fÅ‘városi képviselÅ‘knek ellenszegülve és a döntéshozókat semmibe véve vitte végig pénteki akcióját.
A VEKE ezúton utasÃtja vissza a BKV szándékait, melyek mostanra teljesen nyÃltan a budapesti tömegközlekedés szétverésére, a járatok ritkÃtására és az utasoktól való megszabadulásra irányulnak. Tudjuk, hogy a BKV egyes vezetÅ‘inek utasok nélkül lenne a legkényelmesebb, várospolitikai szempontból a közlekedési társaság akciói azonban egyre megdöbbentÅ‘bbek. ElképesztÅ‘, hogy a Kisföldalatti üzemidejének csorbÃtását és a járatok ritkÃtását két nappal azután jelentik be, hogy a BKV lebukott manipulatÃv és hazug videófelvételével, melyben épp a Kisföldalatti ritkÃtását próbálták alátámasztani, csak épp az üzemkezdet elÅ‘tt, feltehetÅ‘en még a lezárt állomáson forgattak.
Elszabadult hajóágyúként járatja le a társaságot és a budapesti tömegközlekedést, amikor a cég vezérigazgató-helyettese „luxusmetróról” beszél és büszkén vállalja, hogy a cég ismét utasok százaitól kÃván megválni – nyilván azoktól, akiknek szerinte nem jár az a „luxus”, hogy a tömegközlekedést használhassák, például hajnalban, munkába menet. Hagyó Miklós fÅ‘polgármester-helyettes a Városüzemeltetési Bizottság ülésén elÅ‘terjesztÅ‘ként még azt hangoztatta, hogy jelenleg még csak a szakmai elvek vannak kialakÃtás alatt és társadalmi vita folyik. A kamuvideó, majd a BKV pénteki, járatritkÃtásról szóló bejelentése teljesen hiteltelenné tette az egyébként korábban is már csak szÃnjátéknak tekinthetÅ‘ társadalmi vitát és Hagyó Miklós eddigi szavait is – szomorú, ha ezt a fÅ‘polgármester-helyettes nem ismeri fel. Kérjük a városvezetést, hogy ne asszisztáljon tovább a BKV utasellenes lépéseihez, a járatok ritkÃtásához és ahogy korábban Aba Botondnak se engedték, most se hagyják, hogy a BKV az utasok kárára megszegje szerzÅ‘déses kötelezettségét, a Paraméterkönyvet.
A VEKE ezúton kéri Hagyó Miklóst, hogy vessen véget a BKV ámokfutásának, állÃtsa le a Kisföldalatti kiritkÃtására vonatkozó elÅ‘készületeket és tegyen intézkedéseket a budapesti tömegközlekedést és a BKV-t lejárató cégvezetÅ‘k eltávolÃtása érdekében.